سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز




دبیر جلسات مجمع تشخیص:ارسال دعوت‌نامه به موسوی سهوی بوده است



  حسن واعظی در پی افشای سند دعوت از موسوی به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این کار هیچ‌گونه عمد و نیت سوئی نبوده و تهیه کنندگان دعوت‌نامه‌ها سهوا از فایل قدیمی رایانه پرینت گرفته‌اند.


به گزارش فارس، حسن واعظی منشی (دبیر جلسات) مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌ای الکترونیکی به این خبرگزاری توضیحاتی را درباره دعوت از موسوی به جلسه این مجمع ارائه کرد.


دبیر کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نامه توضیح‌داد: در دو سال گذشته میرحسین موسوی در هیچ یک از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام یا کمیسیون‌های آن شرکت نداشته است. همچنین در چند ماه گذشته نیز دیگر از ایشان برای حضور در جلسات این مجمع دعوتی به عمل نیامده است.


واعظی تاکید کرد:بعد از تعطیلات تابستانه مجمع تشخیص، تهیه‌کنندگان دعوت‌نامه‌ها سهوا به جای پرینت از فایل جدید که نام آقای موسوی از آن‌ حذف شده بود از فایل قدیمی رایانه پرینت گرفتند که در این کار هیچ‌گونه عمد و نیت سوئی در کار نبوده است.


منشی (دبیر جلسات) مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: به دلیل تعداد زیاد اعضا و مدعوین که به طور معمول قریب به 60 تا 75 دعوتنامه می‌شود، این اشتباه سهوی صورت گرفته و در هیچ دعوت‌نامه بعدی این امر صورت نگرفته و دعوتی از وی به عمل نیامده است.







  


ایران - برزیل پخش مستقیم می‌شود


ایران - برزیل پخش مستقیم می‌شود



  - معاون سیما می‌گوید بازی ایران - برزیل با توجه به اهمیتی که دارد، از تلویزیون ایران پخش خواهد شد.

علی دارابی معاون سیما درباره پخش مستقیم فوتبال ایران و برزیل از تلویزیون و مشکلاتی که درباره خرید حق پخش این دیدار وجود دارد گفت: «برخی مسابقه‌های موردی، مانند مسابقه ایران و برزیل را با توجه به اهمیتی که دارد، پخش می‌کنیم.»


او درباره پخش دیدار ایران و برزیل گفت: «برای پخش مسابقات در چارچوب برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده، بودجه و اعتبار در نظر می‌گیریم. دو شب قبل نیز برای پخش مسابقه والیبال ایران برنامه‌ «90» را پخش نکردیم.»


معاون سیما ادامه داد: «فوتبال هم در کنار سایر مسابقات برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشکل ما بودجه است امیدوارم بتوانیم بودجه مناسبی در اختیار داشته باشیم تا بازی فوتبال ایران و برزیل را به صورت زنده پخش کنیم. برای پخش مسابقات جام جهانی نیز اعتباری از سوی دستگاه‌های زیربط برای رسانه ملی درنظر گرفته نشد‌ه بود، اما ما از محل جابه‌جایی بودجه‌های درون سازمانی مسابقات جام جهانی را که یک رخداد بزرگ بود، پخش کردیم و 64 مسابقه را به طور زنده به روی آنتن بردیم.»






  


سند دعوت موسوی به مجمع تشخیص از سوی خبرگزاری فارس/ عکس



  - فارس نوشت:

 دبیر یکی از کمیسیو‌ن‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از میر حسین موسوی برای حضور در جلسه این مجمع برای اصلاح نظام آموزشی کشور دعوت به عمل آورد.


دبیر کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای از میرحسین موسوی برای حضور در جلسه مورخ 27 شهریور 89 این مجمع دعوت به عمل آورده بود.


در این دعوت‌نامه که نام حسن واعظی در ذیل آن دیده می‌شود، تصریح شده است: این دعوت، حسب نظر رئیس مجمع صورت ‌گرفته است.


قرار بوده در جلسه مورخ 27 شهریور ماه درباره موضوع مهم سیاست‌های کلی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور بحث و تبادل نظر صورت گیرد.


پیش از این نیز از موسوی برای حضور در جلسات هیئت مؤسس دانشگاه آزاد دعوت به عمل آمده بود اما حضور این عنصر مسئله‌دار در جلسه هیئت مؤسس دانشگاه مذکور با مخالفت و اعتراض شدید برخی اعضای این هیئت از جمله حجت‌الاسلام محسن قمی روبه‌رو شده بود.


برخی مسئولان دانشگاه آزاد مدعی بودند دعوت از نامبرده که عامل اصلی اغتشاشات پس از انتخابات محسوب می‌شود، توسط اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه صورت گرفته بود.


علاوه بر این، امضای موسوی پای وقف‌نامه‌ای که از سوی مسئولان دانشگاه آزاد تنظیم شده نیز موجود است.


 این سند در حالی منتشر می شود که متن تصویر نامه فوق فاقد سر برگ و تاریخ می باشد.


نامه






  
آفتاب: در آغاز سال تحصیلی جدید حجت الاسلام سیدحسن خمینی، تدریس خارج از اصول فقه را در حوزه علمیه آغاز کرد. 

سید مرتضی ابطحی از نویسندگان وبلاگ تورجان نوشت: سال جدید تحصیلی حوزه امسال نیز با پوشش خوب خبری از شنبه آغاز شد. 

البته بعضی از استادان مانند آیت‌الله العظمی وحید خراسانی درس را از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرده بودند. معمولا در سنت حوزه روز چهارشنبه روز آغازین بوده است و این روز را «یوم الشروع» می‌گویند. اما به هر حال سال تحصیلی به‌طور رسمی از روز شنبه آغاز شد.

یکی از اخبار جالب توجه این روزهای حوزه، خبر آغاز درس خارج اصول فقه حاج حسن آقای خمینی است. حاج حسن آقا که تا پارسال به تدریس کتاب‌های رسائل و مکاسب شیخ انصاری و کفایه آخوند خراسانی برای طلاب سال‌های هفتم تا دهم حوزه مشغول بودند و پیش از آن نیز در دهه هفتاد برای طلاب دوره مقدمات تدریس می‌کردند، از امسال وارد تدریس در عالی‌ترین دوره حوزه شدند.

با آغاز تدریس سید حسن آقا در مقطع خارج در مدرسه دارالشفا، مدیران حوزه نیز عملا بر اجتهاد وی صحه گذارده‌اند، چرا که تدریس درس خارج در چنین مدارسی احتیاج به تأیید مدرک اجتهاد استادان از سوی مدیران حوزه دارد
.

  
آفتاب: دیوید بکام با یک زن فاحشه ارتباط داشته و به ویکتوریا، همسرش خیانت کرده است. 

منابع رسانه‌ای بریتانیا و آمریکا به‌طور گسترده از رسوایی اخلاقی تازه هافبک لوس‌آنجلس انگلیسی گالاکسی خبر دادند.

روزنامه دیلی‌میل گزارش داد دیوید بکام با یک زن فاحشه ارتباط داشته و به ویکتوریا، همسرش خیانت کرده است.

این خبر در حالی در رسانه‌های دو کشور فوق انعکاس وسیعی یافت که برای اولین بار، ایمرا نیسی، 26 ساله در گفت‌‌وگویی با یک نشریه، از ارتباطش با بکام 35 ساله در هتل مجللی به نام "لوپارکر مریدین" در شهر نیویورک سخن گفت.
 
وی حتی مدعی شد پای یک زن دیگر نیز در میان بوده است.

بکام که در 6 ماه گذشته گرفتار آسیب‌دیدگی تاندون آشیل بوده، حضور در جام‌جهانی 2010 را از دست داد. 

او که در گذشته بارها جنجال‌‌های زیادی داشت، به نظر می‌رسید با افزایش سن، داشتن همسر و سه فرزند از حواشی فاصله گرفته است ولی این گزارش وی را غرق در رسوایی بزرگی کرده است.

  
آفتاب: عرضه جدیدترین سریال مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است.
 

بانی‌فیلم نوشت: مجموعه «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مجید و حمید آقاگلیان که از سه‌شنبه گذشته در فروشگاه‌های معتبر عرضه شده، در نخستین روز ارائه به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

گرچه اخبار غیررسمی و شنیده‌ها از فروش بیش از 500 هزار نسخه پکیج این مجموعه طنز در روز نخست توزیع در سراسر کشور خبر می‌دهند، اما سازندگان با تأیید استقبال خوب از سریال چنین رقم‌هایی را قطعی نمی‌دانند.

به نظر می‌رسد در صورت واقعی بودن رقم فروش بیش از 500 هزار نسخه از این سریال طی پخش اول، قسمت‌های بعدی نیز همین گونه رکورد‌شکن باشند. رکورد فروشی که بسیاری آن را ناشی از غیبت یکی دو سال اخیر مدیری در تلویزیون می‌دانند و محبوبیت مدیری و تیمش را عامل اصلی این فروش ارزیابی می‌کنند.

«قهوه تلخ» پس از سریال «قلب یخی» ساخته محمد‌حسین لطیفی دومین مجموعه تولید شده ویژه پخش در شبکه ویدیویی است.

  
آفتاب: مریم علیزاده در گزارشی در «دنیای اقتصاد» نوشت:

بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی در برخی مناطق تهران به حالتی تبدیل شده که در آن، فروشنده‌ها تصور می‌کنند می‌توانند «قیمت پیشنهادی» را افزایش دهند.

در این مناطق که ظاهرا تعداد واحدهای مسکونی نوساز در مقایسه با سایر محله‌ها کمتر است، فروشنده‌ها به نوعی بازار را تحت اختیار دارند که همین موجب شده حباب قیمت مسکن البته در مرحله قبل از فروش به‌وجود بیاید.
این در حالی است که خریداران ملک در مقابل حباب قیمت برخورد کاملا طبیعی و به‌دور از عجله یا نگرانی را دارند.

نمونه‌ای از حباب قیمتی در برخی محله‌های منطقه 3 تهران به خوبی رویت می‌شود. در این منطقه که جردن، ونک، پاسداران، دروس و ظفر را شامل می‌شود، در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که سامانه ایران‌فایل ـ بازار مجازی معاملات مسکن ـ منتشر کرده، متوسط قیمت پیشنهادی فروشنده‌های آپارتمان متر مربعی 3 میلیون تومان است. این نرخ در شرایطی است که در همین محله‌ها خریداران، بودجه خریدی در حدود متری 5/ 2 میلیون تا 3 میلیون تومان را در اختیار دارند. 

سامانه ایران‌فایل به آدرس اینترنتی www.iranfile.ir در این باره گزارش داده است: روند تعیین قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده‌های واحد



اگرچه برخی فروشنده‌ها سطح قیمت را بالا برده‌اند، اما قیمت‌های حبابی خریدار ندارد



مسکونی در منطقه 3 نشان می‌دهد نرخ‌ها از تابستان 87 تا کنون شیب منفی داشته و از متری 5/ 4 میلیون تومان کاهش تدریجی داشته و هم‌اکنون به حدود 3 میلیون تومان رسیده است. در این مسیر از پاییز 88، قیمت تغییر محسوسی نداشته است.

محله‌های شاخص در منطقه 3 اغلب جزو محله‌های بالانشین محسوب می‌شود که به‌خاطر این وضعیت باید سطح قیمت‌ مسکن در آنها در مقایسه با میانگین قیمت در کل شهر تهران بیشتر باشد، اما در حالی‌که متوسط قیمت مسکن در پایتخت بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار تومان است، نمی‌توان انتظار داشت این رقم در منطقه 3، دو برابر آن باشد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، بر مبنای آنچه ایران‌فایل -بازار خرید و فروش اینترنتی معاملات مسکن- از روی اطلاعات مشتریان خود در منطقه 3 جمع‌بندی کرده و قیمت‌هایی را که متقاضیان آپارتمان به عنوان قیمت دلخواه خود اعلام کرده‌اند مبنا قرار داده، مشخص شده است، هم‌اکنون افرادی که به عنوان خریدار در این منطقه به دنبال آپارتمان هستند به‌طور متوسط توانایی خرید به قیمت مترمربعی 5/ 2 میلیون تا 3 میلیون تومان را دارند. همچنین تعداد افرادی که قدرت خرید آنها حدود متر مربعی 2 تا 5/ 2 میلیون تومان است با تعداد افرادی که قدرت خرید آنها در حد متری 3/3 تا 5 میلیون تومان است، تقریبا برابر است.

براساس این گزارش نتایج تحلیل‌ها از رفتار متقاضیان مسکن در منطقه 3 حاکی است محله ظفر رتبه اول بیشترین جست‌وجو را برای خرید آپارتمان به خود اختصاص داده است که بعد از آن به ترتیب پاسداران، میرداماد، جردن، دولت، دروس، دیباجی، اختیاریه، شیخ‌بهایی و ونک در رتبه‌های بعدی بیشترین متقاضی قرار دارند.

  

سخنگوی وزارت خارجه: یکی ازدیپلماتهای پناهنده شده را می شناختم،طلبه بود و سابقه جبهه داشت



  - مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگو با خبرآنلاین به دلایل پناهندگی سه دیپلملت ایرانی اشاره کرد.

وی در مورد یکی از این 3نفر(علیزاده) گفت:


 آقای علیزاده را می شناسم.  ایشان طلبه بود. سابقه جبهه داشت. بالاخره نوع عملکردش طوری نبود که ما از وی ناراضی باشیم. ولی در صحنه ای در اواخر ماموریت و به خاطر مشکل تحصیلی فرزندانش با سفیر و سفارت اختلاف نظری پیدا کرد و به خاطر شدت علاقه ای که به فرزندانش داشت یک دفعه احساساتی شد که بالاخره این برخورد احساساتی منجر به این شد که  فکر کند که این کار به نفع خود و فرزندانش است.اما همین منفعت طلبی نیز به نفعش نبود.




  


خبر سایت روزنامه جوان علیه مصطفی ملکیان



سایت روزنامه جوان نوشت:

مصطفی ملکیان که از وی به عنوان آلترناتیو عبدالکریم سروش نام برده برده می شود برنامه های وسیعی را برای تغییرات ایدئولوژیک میان طلاب تدارک دیده است.
وی با همکاری شخصی به نام «م» به دنبال جذب برخی طلبه ها بوده و سعی دارد روند سکولاریزاسیون مورد نظر خود را در این شهر پی گیر ی نماید.
همکاری ملکیان با آقای «م» که دارای سطح همکاری با 11 نهاد دینی در قم می باشد از آن رو مورد توجه است که وی پیش از این مباحثی را مطرح کرده که با واکنش های جدی ای روبرو شده است از جمله این که وی همچون سروش به مخالفت با برخی آرای بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخته و قرآن را تجربه عرفانی پیامبر نامیده بود.






  

قصد خاتمی برای نوشتن نامه به رهبر انقلاب



  - مجله مثلث در خبری مدعی شد که خاتمی گفته است قصد دارد به مقام معظم رهبری نامه ای بنویسد.

به گزارش خبرآنلاین این هفته نامه در مطلبی تحت عنوان «نامه جدید خاتمی» نوشت: سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق در مراسم ختم ناصر خرازی، برادر سید کمال خرازی، وزیر خارجه دولت اصلاحات که در مسجد الغدیر میرداماد برگزار شد، در گفت و گویی خصوصی با یکی از مدیران ارشد کشور به بیان نظرات خود پرداخته است.


خاتمی در صحبت های خود تاکید کرده است که ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم و معتقدیم تنها کسی که در شرایط فعلی می تواند کشور را به آرامش برساند حضرت آیت الله خامنه ای هستند.


رییس جمهور سابق کشورمان در این دیدار همچنین از تمایل خود برای دیدار با مقام معظم رهبری خبر داده و گفته است که قصد دارد نامه ای خطاب به ایشان بنویسد.


او همچنین به انتقادات شدید از عملکرد میرحسین موسوی از سال گذشته تا کنون پرداخته است




  
   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :62
کل بازدید : 952023
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ