سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز




شعرخوانی در مجلس: داد همه را تو درآوردی آقای وزیر!



  نماینده صومعه‌سرا که به شعرخوای در مجلس شهره است، نطق امروزش را هم به همین منوال گذراند.



به گزارش خبرآنلاین، محمد کاظم دلخوش به مناسبت سالگرد شکست حصر آیادان و هفته دفاع مقدس، نطق خود را با این شعر آغاز کرد: ”بگذار که راوی نگاهت باشم/ بگذار زداینده غبار راهت باشم/ بگذار به یاد آن شام وداع/ شاعر اشک و سوز آهت باشم“.

وی همچنین بخشی از نطقش را به لزوم حل مشکلات معلمان حق التدریسی اختصاص داد و گفت: ما از وزیر آموزش و پرورش که یک مجلسی بوده است، انتظار داریم که به حل مشکلات مردم بپردازد.

نماینده صومعه‌سرا بار دیگر به شعرخوانی پرداخت و گفت: گفتیم که آورده‌ایم از بیشه‌ای شیر/ اما داد همه را درآورد این شیر/ این بود تدابیر تو ای آقای وزیر؟

وی بر این اساس از حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش خواست تا اجازه ندهد که مسائل استخدام معلمان حق التدریسی، مشکل آفرین شود.

بخشی از نطق نایب رئیس کمیسیون اقتصادی نیز به لزوم اندیشیدن تدابیری برای مقابله با تحریم ها اختصاص داشت.


دلخوش همچنین به دولت یادآور شد که برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید تکالیف بخش‌های مختلف را اعلام کند. چرا که برای اجرای این قانون با وضعیت فعلی که هنوز دستگاهها با وظایفشان در این باره آشنا نیستند، مشکل ایجاد می‌کند.







  



ممانعت از سوختگیری هواپیمای ایرانی در فرودگاه‌های کویت



  - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

شرکت سوخت رسانی بین المللی "kbi" کویت اعلام کرد: براساس تحریم های جهانی علیه ایران، این شرکت از سوخت گیری هواپیماهای ایرانی که عازم فرودگاه های اروپایی هستند، معذور است"ناصرالمضف" مدیرکل شرکت کویتی "kbi" با اعلام موضع بالا به روزنامه "السیاسه" کویت گفت: تبادل سوخت ما باایران حدود 5 میلیون دلار در سال است که از این پس قطع خواهد شد.

وی افزود: البته اکنون دو شرکت ایرانی در فرودگاه کویت مستقر هستند که می توانند سوخت هواپیماها را آزاد تهیه کنند وهواپیماهای ایرانی را سوخت رسانی کنند. "السیاسه" افزود: خرید سوخت و سوختگیری غیرمستقیم در فرودگاه های بین المللی منافی تحریم‌ها نیست
.







  


کواکبیان: چرا لاریجانی ازحیثیت مجلس دفاع نکرد/ابوترابی: نخواستیم عظمت دفاع‌مقدس تحت‌الشعاع قرارگیرد



 یکی از نمایندگان اقلیت مجلس از عدم آنچه دفاع رئیس مجلس از کیان قوه مقننه خواند در جلسه علنی امروز انتقاد کرد.



به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری با بیان اینکه جا داشت رئیس مجلس از حیثیت و جایگاه خانه ملت در جلسه امروز دفاع می‌کرد، گفت: رئیس مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس 15 دقیق وقت نطق داشت و می‌توانست از حیثیت مجلس دفاع کند. اما ایشان حتی در مقابل حادثه تروریستی مهاباد هم سکوت کرد.

به گفته وی، وقتی رئیس جمهور در یکی از ساعات پر بیننده رسانه ملی، در راس امور بودن مجلس را رد می‌کند که نظری برخلاف منویات امام و رهبری بود؛ رئیس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع می‌کرد.

کواکبیان با یادآوری اینکه موضوع تذکر، سوال و اعلام عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است، ادامه داد: رئیس جمهور که گویا در آستانه سفر به نیویورک متوجه سخنان خود نبودند باید از صحبت خود برگردد و مجلس نیز از کیان خود دفاع کند. حداقل در صداوسیما وقتی هم به نمایندگان داده شود تا از مجلس دفاع کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: حاضریم با رئیس جمهور مناظره کنیم و ثابت کنیم که مجلس در راس امور هست یا نه!

محمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به کواکبیان گفت: در این چند روز رئیس و نایب رئیس مجلس به شکل مشروح به این مساله پاسخ دادند. اما با توجه به عظمت هفته دفاع مقدس، نخواستیم که امر دیگری این مساله را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه به چند جمله از امام خمینی(ره) که مورد تاکید رهبری است اشاره کرد و گفت که مجلس مرکز همه قدرت هاست و تمام قوا باید تبع آن باشند. این مجلس حاصل خون‌های صدها شهید و جانباز و در راس همه ارگانها و امور است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که مجلس را در همان جایگاه واقعی خود، حفظ کنیم، افزود: تصمیمات ما در حفظ جایگاه مجلس و تعامل سازنده با دیگر قوا بسیار موثر است.






  

روایت مستند سازی ایرانی که سه هفته با بن لادن زندگی کرد



 - رضا برجی یکی از وستند سازان کشورمان در گفت وگویی از سه هفته همراهی با اسامه بن لادن خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین رضا برجی مستند سازی که در 14 جنگ بین المللی حضور داشته در گفت و گو با هفته نامه«سر نخ» از دورانی گفته که سه هفته با اسامه بن لادن زندگی کرده است و گفته است: من و حسین جعفریان در افغانستان سوار ماشین بودیم که راهنمای طالبانی مان او را در جاده دید و گپی 15 دقیقه ای با هم زدیم. ملاعمر تنها بود و خودش رانندگی می کرد.


ور درباره ملاقات با بن لادن می گوید: در سال 1368 زمانی که اسامه بن لادن به عنوان یک مجاهد خارجی در افغانستان می جنگید و هنوز با آمریکایی ها ارتباط داشت و حادثه 11 سپتامبر هم پیش نیامده بود، سه هفته با او زندگی کردم بعد از آنکه توسط میلیشیا"گروه شبه نظامی "در افغانستان برسانم در پاکستان به من گفتند بهترین کار این است که از طریق بن لادن که یک عرب مجاهد است به افغانستان بروی برای من سوژه بکر و خوبی بود. یک نیروی خارجی که در افغانستان می جنگید آنها من را به بن لادن رساندند ولی اجازه هیچ گونه فیلم برداری به من ندادند با خودم گفتم خب این یک سفر تحقیقاتی است و در سفر بعد این فرصت پیش می آید گه بتوانم تصویر بگیرم ولی این شانس هیچ وقت پیش نیامد.


رضا برجی درباره ویژگی های بن لان گفته است: بن لادن آدم تحصیل کرده ای بود که در آمریکا درس خوانده بود و رفتارش با من به عنوان یک مستند ساز خیلی خوب بود




  






حذف روز گفت و گوی تمدن ها از تقویم رسمی کشور



  - براساس تصمیم شورای فرهنگ‌عمومی؛ روزهای مبارزه با استعمار انگلستان، بصیرت و میثاق امت با ولایت، بسیج اساتید، مقاومت و پایداری به تقویم‌ملی کشور اضافه و روزهای اسنادملی، گل و گیاه و گفت‌وگوی تمدن‌ها از تقویم حذف می‌شوند.

نشست مناسبت‌های مصوب تقویم رسمی کشور برای سال 1390 هجری شمسی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حضور منصور واعظی(دبیر شورای فرهنگ عمومی) برگزار شد.


به گزارش ایلنا، دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس درمورد تغییرات متن و ضمیمه تقویم سال 1390 ه. ش. گفت: بخشی از مناسبت‌ها در متن تقویم درج خواهد شد و برخی در ضمیمه ی آن. همچنین تعدادی از مناسبت‌ها که موضوعیت‌شان را از دست داده‌اند یا متولی‌ای برای پیگیری آنها نبوده؛ حذف شده است.


وی لیست مناسبت‌هایی را که قرار است در متن تقویم منتشر شود، به شرح زیر اعلام کرد:
1ـ روز مبارزه با استعمار انگلستان.
واعظی توضیح داد: رئیس علی دلواری در مواجهه با نیروهای متخاصم انگلیسی نبرد کرد و به شهادت رسید. با همه‌ی شیطنت‌ها و خباثت‌هایی که انگلستان نسبت به ایران انجام داده است، در تقویم مناسبتی برای رویکرد انگلستان موجود نبود. بنابراین 12 شهریور که مصادف با 12 شهریور 1294 است به عنوان سالروز شهادت رئیس علی دلواری در نظر گرفته خواهد شد.
2ـ 29 دی‌ماه به عنوان روز غزه.
3ـ نهم دی ماه تحت عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت.
به‌گفته واعظی، به مناسبت ایستادن مردم دربرابر جریان نفاقی که پس از انتخابات سال گذشته شکل گرفته است؛ این روز با این نام نامیده شد.
4ـ 31 خرداد مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران به نام روز بسیج اساتید
5ـ 21 فروردین مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی تحت عنوان روز هنر انقلاب اسلامی.
6ـ چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری. این روز همچنین روز دزفول خواهد بود به دلیل نقش برجسته مردم دزفول در جنگ تحمیلی.
دبیر شورای فرهنگ عمومی؛ ده مناسبت را که در زمینه‌ی تقویم 1390 هجری شمسی درج خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد:
1ـ 5 خرداد روز نسیم مهر به بهانه‌ی حمایت از خانواده‌های زندانیان.
2ـ چهارم ربیع‌الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).
3ـ 31 مرداد روز صنعت دفاعی و به درخواست وزارت دفاع.
4ـ 17 شوال روز نبرد علی امیرالمومنین(ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق با نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای. این روز به درخواست سازمان تربیت‌بدنی درنظر گرفته شده است.
5ـ سوم صفر مصادف با روایتی ضعیف‌تر که درباره ولادت‌ امام محمدباقر(ع) وجود دارد.
6ـ 10 تیر به مناسبت روز آزادسازی شهر مهران و به درخواست استانداری ایلام
7ـ سوم دی به نام روز ثبت‌احوال به مناسبت اولین شناسنامه‌ای که کشور ما و به نام خانم فاطمه ایرانی صادر شده است.
8ـ نیمه شعبان مصادف با سالروز تولد حضرت امام زمان(عج) به نام روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و به درخواست وزارت اطلاعات.
9ـ 5 ذی‌القعده به مناسبت روز بزرگداشت حضرت صالح بن‌موسی کاظم(ع) و به پیشنهاد هیات امنای امامزاده صالح.
10ـ 26 آبان همزمان با سالروز آزادسازی سوسنگرد از اشغال بعثی‌ها و تحت نام سالروز آزادسازی سوسنگرد.
منصور واعظی افزود: علاوه بر این تغییرات پنج مناسبت را از متن تقویم حذف کرده‌ایم. اینها مناسبت‌هایی است که دلالت‌های ضعیف‌تری داشتند یا موضوعیت خود را از دست داده بودند یا متولی نداشتند:
1ـ 17 اردیبهشت روز اسناد ملی
2ـ 25 خرداد روز گل و گیاه
3ـ 30 شهریور روز گفت‌وگوی تمدن‌ها
واعظی درمورد حذف این روز توضیح داد: روز گفت‌وگوی تمدن‌ها باتوجه به مسائل سیاسی خاصی نامگذاری شد. اما چون اکنون متولی خاصی ندارد از تقویم حذف خواهد شد. ؟؟؟؟؟؟؟؟
4ـ 20 مهر روز اسکان معلولان و سالمندان
5ـ 5 دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله
وی همچنین شش مناسبتی را که از ضمیمه‌ی تقویم حذف خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد:
1ـ 10 فروردین روز همه‌پرسی تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی ایران
2ـ 20 فروردین روز قطع مناسبات سیاسی ایران و آمریکا
3ـ 21 فروردین روز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب شماره 100 به فرمان حضرت امام(ره)
4ـ 1 خرداد روز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 هجری شمسی
5ـ 5 بهمن روز انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1358
6ـ 24 اسفند روز برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 1358
در ادامه جلسه منصور واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم وجود دلالت محکمی که میان روز شهریار و روز شعر و ادب وجود دارد، گفت: شهریار از برجسته‌ترین شعرای معاصر کشور است. اما درعین حال پیشنهادهای مختلفی داشته‌ایم که روز حافظ، سعدی یا فردوسی به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شود که این موضوع هنوز به بحث گذاشته نشده است.






  





اعتراف بهمنی/ تورم ناشی از  آزادسازی قیمت‌‌‌ها خارج از اراده بانک مرکزی است


اعتراف بهمنی/ تورم ناشی از آزادسازی قیمت‌‌‌ها خارج از اراده بانک مرکزی است



  بهمنی از پیش بینی کاهش نرخ تورم به 7 درصد تا اول مهرماه یعنی تا پیش از هدفمندسازی یارنه ها خبرداد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تداوم کاهش نرخ تورم در کشور قطعی است، از پیش بینی کاهش نرخ تورم به 7 درصد تا اول مهرماه خبر داد اما گفت: تورم ناشی از آزادسازی قیمتها خارج از اراده بانک مرکزی است. 
محمود بهمنی در گفتگو با مهر درباره سیاستهای ضد تورمی بانک مرکزی گفت: برای کنترل نرخ تورم باید سیاستهای پولی و مالی با یکدیگر در نظر گرفته شوند، تمام مسائل مربوط به کنترل تورم نیز به بانک مرکزی مربوط نمی شود.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی با کمک ابزارهای پولی و نرخها، نرخ تورم را کنترل می کند، افزود: با افزایش نرخهای سود سپرده ها قطعا منابع بیشتری جذب بانکها می شود که این امر یک نوع شیوه برای کنترل نرخ تورم است.
وی ادامه داد: اما با کاهش نرخهای سود سپرده منابع از بانکها خارج و کمتر جذب بانکها می شود و وارد بازارهای مالی دیگری نظیر بورس می شود، در کشور ما نیز نقدینگی به جز بانکها وارد بورس می شود، زیرا راههای سوق یافتن منابع مالی به دیگر بازارها نظیر طلا و ارز را بسته ایم.
بهمنی گفت: بانک مرکزی در بخش سیاستهای پولی برای کنترل تورم نرخهای سود بانکی، توزیع بخشی تسهیلات و سپرده های قانونی را نیز کنترل می کند و از این طریق نیز حجم نقدینگی، خطوط اعتباری و غیره کنترل می شود.

سیاست‌های پولی و مالی

وی عنوان کرد: از سوی دیگر وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز سیاستهای مالی را اعمال می کند، یعنی سیاستهای مالی و پولی همچون دو بال هستند، همچنین تورم از مسائل مالی همچون سهام، بورس، مالیات و غیره تاثیر می پذیرد. به عنوان مثال، اگر مالیاتها به درستی اخذ شود، قدرت خرید مردم تحت تاثیر قرار می گیرد، قدرت خرید نیز تقاضا را متاثر می کند و در مجموع تقاضا بر روی تورم اثر می گذارد.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه تورم ناشی از آزادسازی قیمتها خارج از اراده بانک مرکزی است، عنوان کرد: سیاست اصلاح قیمتها برنامه ریزی شده و باید این دوران پشت سر گذاشته شود، باید رشد و افزایش قیمتها ناشی از این کار را بپذیریم و برروی آنچه حاصل شده، برنامه ریزی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به روندی که هم اکنون در نرخ تورم کشور حاصل شده، کاهش نرخ تورم قطعی است، پیش بینی می شود که نرخ تورم تا پایان شهریورماه امسال اگر هدفمندی یارانه ها اجرا نشود به حدود 7 درصد کاهش یابد ؛ اما اجرای این طرح قطعا تاثیر خود را خواهد گذاشت.
نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به فروردین امسال معادل 10.4 درصد، اردیبهشت ماه 9.9 درصد، خردادماه 9.4 درصد، تیرماه 9.1 درصد و در پایان مردادماه امسال نیز 8.8 درصد بوده که روند کاهنده خود را در مدت 5 ماهه ابتدای امسال طی کرده است.

جایگزینی ارزها به جای دلار

بهمنی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر جایگزینی سایر ارزها به جای دلار در صادرات محصولات نفتی گفت: معاملات ما با سایر کشورها با هر ارزی انجام می شود، ممکن است معاملات، تبادلات و تسویه حساب با برخی از کشورها با پول خود آنها صورت گیرد.
وی در پاسخ به این مطلب که آیا این امر با توجه به اینکه ارز مربوطه به دلار تبدیل می شود، باعث افزایش هزینه ها نخواهد شد؟ اظهارداشت: برخی از تصمیمات هزینه ها را افزایش می دهد، باید در جایی هزینه ها را نیز پرداخت.






  

آتی نیوز سایت نزدیک به مرتضی طلایی نوشت:  یک پروژه بزرگ بدون برگزاری مناقصه و بر خلاف رویه‌های قانونی معمول در پروژه‌های عمرانی به یکی از نزدیکان رحیم مشایی سپرده شده است، در حالی که این پیمانکار توان مالی و اجرایی این کار را دارا نیست و اجبارا پروژه را به پیمانکاران دست دوم خواهد سپرد.


فرد مذکور که مستقیما با نظر رییس دفتر احمدی‌نژاد وارد این پروژه شده و جلسات منظم و مشترکی با وی و مسئول سازمان مناطق آزاد دارد در قبال درخواست کارفرما، منطقه آزاد کیش، جهت تودیع ضمانت نامه با اذعان به عدم توانایی مالی، در کمال تعجب و برخلاف قانون خواهان دریافت پنج میلیارد تومان پیش‌پرداخت تنها در قبال دادن چک شده است.


گفتنی است فرد مذکور همان کسی است که در دولت هفتم پروژه احداث ساختمان اجلاس سران را نیز در دست داشت.


از سویی اجرای خلاف قانون این پروژه فشارهای زیادی را به مسئولین منطقه آزاد کیش وارد آورده است.


پیشتر نیز یک بازیگر زن سینما از همین کانال، ??? میلیون تومان از مناطق آزاد کیش و قشم دریافت کرده بود که این گونه هزینه های خلاف قانون و بدون دلیل که موجب موضع گیری برخی مدیران میانی شده بود، باعث شد مسئول مناطق آزاد دست به تغییرات گسترده در سطح مناطق آزاد بزند و دوستان نزدیک خود را بدون دارا بودن شایستگی‌های لازم به عنوان مدیران عامل مناطق آزاد انتخاب کند تا امکان بهره برداری های خاص مورد نظر او و آقای رییس دفتر فراهم باشد.


گفتنی است این بخشش‌ها با پول بیت‌المال در حالی است که برخی هتل‌داران کیش در گفت‌و گو با خبرنگار “تابناک” ضمن اعتراض به اجرای پروژه‌هایی از این دست که توجیه اقتصادی ندارند از درخواست خود برای دریافت تنها ?? میلیارد تومان به عنوان تسهیلات جهت ارتقاء سطح کیفی هتل‌های کیش به منظور رونق گردشگری در این جزیره خبر دادند که تاکنون عملی نشده است.


  

محمدرضا باهنر گفت: هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث آقای رئیس‌جمهور را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، قبل از تغییر قانون اساسی بر اساس اصل ??? رئیس‌جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه‌گانه بود که مطابق اصل??? قانون فعلی این مسئولیت به رهبری واگذار شده است.


محمدرضا باهنر اظهار داشت: نکته سوم اینکه مجلس بر اساس ده‌ها بند از قانون اساسی اختیارات تام و کاملی دارد؛ رئیس‌جمهور باید رای اعتماد همکاران و وزرای خود را از مجلس بگیرد.


وی اظهار کرد: ‌اگر بخواهیم به اصلاح قانون اساسی نگاه کنیم، اختیارات رئیس‌جمهور در بخش‌هایی که به جامعیت قوا بر می‌گردد، نه تنها بیشتر نشده، بلکه کمتر نیز شده است.


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری بارها و در سال‌های مختلف تاکید کرده‌اند که مجلس در راس امور است و نرم افزار حرکت نظام را مجلس مشخص می‌کند.


باهنر گفت: انشاءالله که آن روز پیش نیاید، اما در هر صورت مجلس شورای اسلامی می‌تواند بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور را طرح کند.


وی با بیان اینکه هیچ مقامی نمی‌تواند مجلس شورای اسلامی را منحل یا تعطیل و یا اینکه جایگزینی برای آن تعیین کند و این از مشخصه نظام دموکراسی است، افزود: قدرت متراکم و متمرکز در یک فرد اگر ضابطه‌مند نباشد، می‌تواند حداقل این شائبه را به‌وجود آورد که این قدرت به سمت دیکتاتوری و خودکامگی حرکت کند و در صورتی که اگر آن فردی که صاحب قدرت است، پاسخ‌گوی مردم نباشد می‌تواند این نگرانی را به‌وجود آورد که جامعه به سمت استبداد و دیکتاتوری و سرکشی حرکت کند.


وی اظهار کرد: نباید طوری برخورد کرد که جامعه متفکر و حقوقدان کشور و فرهیختگان آن را محکوم کنند و یا خدای ناکرده یک نگرانی‌ای در افکار عمومی به‌وجود آید که آیا مملکت به ناکجا خواهد رفت؟


باهنر گفت: ممکن است نمایندگان قصوری داشته باشند، اما بحث دفاع از عملکرد افراد نیست. بحث جایگاه نهادهای حاکمیتی کشور است. رئیس‌جمهور اختیارات بسیار زیادی و وسیعی دارد و اگر از این اختیارات استفاده کند می‌تواند قوه مجریه را به‌خوبی اداره کند.


  

نماینده تهران باتاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی سکاندار نظام جمهوری اسلام است، گفت: خدشه دار کردن شان و جایگاه مجلس نادیده گرفتن حق مردم و وکلایشان است و کسانی که می‌خواهند جایگاه مجلس را خدشه دار کنند مشمول مثل قدیمی”اجتهاد در مقابل نص”می شوند.


سید رضا اکرمی عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جماران در تشریح اهمیت جایگاه مجلس با اشاره به تاکیدامام (س)بر در راس امور بودن مجلس گفت:از اظهارات امام (س)به عنوان معمار انقلاب و موسس جمهوری اسلامی در موارد مختلف چه به صورت عمومی و چه به صورت مکتوب بهره می بریم،همان طور که در مواقع مختلف از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده می کنیم، مصداق این امر نیز توجه مسئولان و مردم به فرمایشات این دو بزرگوار در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی است همچنین که مقام معظم رهبری می فرمایند مجلس در جمهوری اسلامی جایگاه رفیع و بالایی دارد و امام (س)همواره تاکید داشتند”مجلس در راس امور است”


وی تصریح کرد: تاکید امام (س) و مقام معظم رهبری بر اهمیت جایگاه مجلس می تواند نماد اهمیت مجلس در جمهوری اسلامی باشد چرا که اگر کسی به قانون اساسی مراجعه کند بدون کوچکترین تردیدی به اهمیت مجلس به عنوان سکاندار جمهوری اسلامی پی می برد.


نماینده تهران ادامه داد:آنچه که باید همواره پیرامون اهمیت جایگاه مجلس به آن توجه شود این است که این مجلس بود که در آغازین سال های پیروزی انقلاب اسلامی به عدم کفایت ابوالحسن بنی صدر رای داد و امام (س)نیز این تصمیم مجلس را تنفیذ کردند و به واسطه آن، یک غائله سنگین را در همان سال های اولیه انقلاب از دامن جمهوری اسلامی برداشته شد .


اکرمی تاکید کرد: اگر کسی تجربه تاریخ در ایران را داشته باشد به این نتیجه می رسد که در ایران زمانی که مجلس در راس امور بود کشور از پس همه مشکلات برآمده است و در دورانهایی که مجلس به حاشیه رانده شده است کشور در مشکلات افتاده است مثل سال ???? که با منحل شدن مجلس از سوی مصدق کودتای ?? مرداد برپا شد.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود:قانون اساسی جمهوری اسلامی و تاریخ ایران نشان دهنده جایگاه مجلس و مردم در کشور است که یکی بر ضرورت بالندگی آن صحه می گذارد و دیگر پند های عبرت آموزی به افرادی می دهد که قصد خدشه دار کردن جایگاه مجلس را دارند.


 


  
   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :14
کل بازدید : 952443
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ