• جنبش سبز اموی: اقبال برخی از مردم و حتی فریب خوردگان به جریان سبز ، طی هفته های اخیر تا آنجا کاهش یافته است که به یکباره تعداد هواداران این جریان ، به تعدادی قلیل از اوباش و عناصر بی بند و بار و بدسابقه ، تبدیل شده و با وجود تبلیغات فراوان داخلی و خارجی برای فتنه انگیزی روز 13 آبان، نمایش های این جریان ، هیچگاه از اجتماعات چندنفره فراتر نرفت و با عدم اقبال شدید از سوی مردم مواجه شد.
• میرحسین موسوی: سرکرده ی اصلی سبزها، که این روزها با مشاهده ی وضعیت جریان خود، بشدت دچار نگرانی و هراس شده، از شرکت در اجتماعات، خودداری می کند و از شعار هواداران اندک خود که در روز 13 ابان می گفتند: (نه احمدی ، نه موسوی، سلطنت پهلوی) پی به میزان محبوبیت خود در میان همین عده نیز برده است، و ظاهرا بتازگی دچار تضاد شده و با انبوهی از اتهامات و جرایمی که مرتکب شده، هر لحظه در انتظار دستگیری و مجازات است.
• کروبی: وی که از دوران بعد از انتخابات، همواره بعنوان سوخت موتور جریان فتنه ، مورد سوء استفاده ی دیگر سران فتنه قرار گرفته است، طی دو حضور اخیر خود (اولی در نمایشگاه مطبوعات و دومی در اغتشاش حاشیه 13 آبان) بشدت مورد اعتراض مردمی قرار گرفته و با وضعیت رقت باری ، از سوی مردم طرد شده و به بیرون انداخته شد. وی که اخیرا بخاطر عدم همراهی میرحسین با وی در اجتماعات، اختلافاتی را نیز با موسوی پیدا کرده، بخاطر هراس از دستگیری ، بدنبال ایجاد یک بحران و خودنمایی است که در این زمینه موفقیتی را بدست نیاورده است.
مواضع ضدانقلابی مهدی کروبی طی روزهای اخیر تابدانجا کشیده شده که برخی از اعضای حزب وی(اعتمادملی) بعد از دیدار چند روز اخیر با وی، بشدت به او اعتراض کرده و از سخنانش اظهار نگرانی نموده اند.
• فرزندان آقای هاشمی: مهدی هاشمی که از او بعنوان یکی از متهمان اصلی فتنه یاد می شود، با سفر به لندن(با عنوان ماموریت دانشگاه آزاد) خود را از پیگرد قانونی، بدور نگه داشته و در حال خرید منزل در انگلیس برای سکونت خود است. فائزه ی هاشمی نیز در حاشیه ی حضور خود در مجالس بی رونق، اظهارنظرهای پراکنده و البته سربسته و نامفهومی را بیان کرده است.
در این میان، برادر کوچک مهدی و فائزه ی هاشمی، در روز 13 آبان وارد صحنه شده و پس از شناسایی در میان اغتشاشگران، از صحنه فرار می کند. در این میان، صاحبنظران سیاسی و حتی برخی از دوستان آقای هاشمی و حتی دادستان تهران، خواستار معرفی و پی گیری اتهامات فرزندان آقای هاشمی شده اند.
• عناصر فتنه گر شاخص سیاسی:
در روزهای گذشته، دادگاه رسیدگی به اتهامات برخی دیگر از اعضای بازداشت شده ی فتنه اخیر، (هرچند غیرعلنی) ادامه یافت و در مورد تعداد زیادی از آنان نیز احکامی(هرچند بعضا ضعیف)صادر شدکه البته ، اعلام محکومیت این افراد، هیچ موج و اتفاقی را در جامعه بدنبال نداشت و هیچ اعلام حمایتی را از سوی هوادارانشان ،مشاهده نگردید. این افراد شاخص و صاحب نام و مدعی، هر کدام بعد از تحمل چندماه حبس ، اکنون منتظر اجرای احکام قضایی خود هستند.
اقدامات مهم :
در این میان، اقدامات مهم در مقابل این جریان، بر سه محور اصلی استوار بود:
-1 فرمایشات مقام معظم رهبری که از عملکرد سران فتنه با تعبیر(جرم بزرگ) یاد کردند و با استقبال شدید مردم و نخبگان سیاسی روبروشد.
این تعبیر صریح از سوی ولی امر مسلمین، بعنوان یک حکم لازم الاجرا و شرعی و قانونی، کار سران فتنه را تمام کرد و عملا قوه قضائیه را در معرض وظیفه ای بزرگ برای اجرای نظر رسمی ولی فقیه و مجازات (مجرمان بزرگ) قرار داد.
-2 آگاهی بخش زیادی از هواداران فتنه گران سبز، که بدنبال عملکرد و شعارهای ساختارشکن این افراد در روزهای قدس و 13 آبان بیان شده و رسما از اسرائیل و آمریکا و دشمنان ولایت، پشتیبانی و شعار بازگشت مجدد حکومت منحوس پهلوی سرداده شد.
این موضوع، باعث گردید که به جز عده ای از عناصر ضدانقلاب و مسئله دار، تقریبا هواداری برای فتنه گران باقی نمانده و بر همگان مشخص شد که مشکل این افراد با انتخابات و مسائلی از این قبیل نیست و ضربه به اصل نظام، مورد توجه آنهاست.
-3 اعلام موجودیت جنبش سبز علوی: این اعلام موجودیت که بصورت گسترده و با هدف بازپس گیری رنگ و نماد مقدس سبز، از فتنه گران ، مورد استقبال مردم و گروه ها قرار گرفت، نماد رنگی جریان فتنه گر را به ابزاری علیه خود آنان مبدل ساخته و خشم و انزوای شدید سران داخلی و خارجی فتنه گر را بدنبال داشته است.
به هر حال امیدواریم که در این شرایط حساس و البته مستعد، قوه ی قضائیه با صدور احکامی مناسب و قاطع و عبرت آموز و برخورد جدی با سران اصلی فتنه مخصوصا موسوی،خاتمی ،کروبی و مهدی هاشمی ضمن عمل به وظایف مسلم خود ، جلوی بازیافت و تجدیدقوای این عناصر و پسماندهای آنان را گرفته و زمینه را برای برقراری وحدتی فراگیر آماده کند.
عشق یعنی لافتی الا علی
عشق یعنی رهبرم سید علی
یک عضو جبهه دوم خرداد از برنامه چندین ساله اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا و نهایی کردن آن در دولت پیروزخود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.
یک عضو جبهه دوم خرداد از برنامه چندین ساله اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا و نهایی کردن آن در دولت پیروزخود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.
این عضو برجسته جریان دوم خرداد که نخواست نامش فاش شود درخصوص سابقه این برنامه گفت:«بحثی در آمریکا مطرح شده بود به نام «کبوتر- باز» که نیروهای شاخه جوانان مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حتی ملی -مذهبی ها به دنبال این بودند که این طرح در ایران اجرا شود».
وی درتوضیح «طرح کبوتر- باز» گفت که این طرح به دنبال ارتباط با ایرانیان موثر درسطوح مختلف آمریکا با بدنه اصلاح طلبان و نیز ارتباط گیری از طریق آنان با دولت آمریکا بود.
وی در ادامه با بیان اینکه مشارکتی ها و سازمان مجاهدین انقلاب به شدت طی این چند سال به دنبال عملی ساختن این طرح بودند، گفت:«این ها بعد از پایان ریاست جمهوری خاتمی می دانستند تنها حرکتی مهمی که می تواند دراین سال ها اتفاق بیفتد دهمین دوره انتخابات ریاسست جمهوری است. اصلاح طلبان به دنبال این بودند که در آمریکا حامیانی پیدا کنند و در ضمن یک عادی سازی رابطه با آمریکا اتفاق بیافتد این ایرانی ها یی که در آمریکا حضور داشتند باید کبریت بی خطری بودند که نظام به آنها شک نکند و هم بتواند رابطه با آمریکا را هموار کند .»
این عضو جبهه دوم خرداد در ادامه از حضور یکی از فعالان سیاسی آمریکا در ایران به نام«ش» خبرداد و گفت:«این فرد در طراحی هایی که از کد هایی می داد ،می گفت پله پرش اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا احمدی نژاد و مواضع اوست. مامی خواهیم گفتگوهایی با سران اصلاح طلب و همچنین کلاس های آنان تهیه می کنیم و به آمریکایی ببریم و در آنجا به نمایش بگذاریم و از آمریکایی های حامی ایران نیز تصاویری تهیه و به ایران بیاوریم».
وی درادامه تصریح کرد« این فرد بدنبال این بود که بیشتر فرق اصلاح طلبان با احمدی نژاد را به تصویر بکشد تا این خصومت بین آمریکایی ها واصلاح طلبان کم رنگ تر شود» .
وی همچنین گفت که هدف سازمان مجاهدین انقلاب و مشارکت این بود که از توان،ظرفیت ،ایده ها و منابع این ایرانی های آمریکایی در ستادها استفاده شده و به عنوان یک پل ارتباطی شرایط تغییر را برای دولتمردان آمریکایی ترسیم و تصویرکنند
کنفرانس علمی "بررسی شخصیت و افکار امام خمینی (ره)در انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم فدراسیون روسیه در شهر مسکو بر گزار شد.در این نشست شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ابعاد ,زوایای افکار و اندیشه امام خمینی ره را مورد بررسی قراردادند .
سیدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه در مورد شخصیت بر جسته امام خمینی طی سخنانی گفت : امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی با ابعاد و ویژگی های متفاوت بود که بندرت در یک فرد جمع می شود . وی افزود : امام فیلسوفی واقعی، فرماندهی مقتدر، سیاستمداری باهوش و پدری متواضع بود.
سجادی در مورد نحوه مبارزه امام خمینی ره علیه رژیم شاهنشاهی گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد بودیم که حرکت های آزادیبخش در جهان عمدتا بصورت چریکی انجام می گرفت در حالی که امام (ره) جنگ مسلحانه را انحراف می دانستند.
سفیر ایران در روسیه افزود : تئوری پیروی امام خمینی (ره) سه سیاست را دنبال می کرد که شامل بیداری مردم، حضور مردم در صحنه و مقاومت بود و ما شاهد بودیم که چطور حرارت مردم ، یخ ارتش خشن شاه را ذوب کرده و آنها را به آغوش مردم کشاند.
وی افزود: امام راحل(ره) برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس دستور تاسیس ارتش ویژه نداد بلکه به فرمایش ایشان، آخرین روز ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تعیین شد تا مردم انساندوست جهان علیه رژیم اشغالگر قدس تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند.
دیگر سخنران این اجلاس حجت الاسلام جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا بود وی در ادامه گفت: رژیم شاه می خواست پس از واقعه 15 خرداد سال 1342 با زیر سوال بردن مقام مذهبی امام (ره) مقدمات خلع لباس وی را فراهم آورد که با نامه علمای مبارز ایران، که آیت ا... العظمی خمینی (ره) را مجتهد دانستند این توطئه در نطفه خنثی شد.
وی گفت: امام خمینی (ره) تنها رهبر انقلابی دنیا است که پس از پیروزی انقلاب و در حالی که طرفدارانش حاضر بودند جان خود را نثارکنند ،بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدل حکومتی مورد نظر خود را در ظرف مدت چهل روز به عرضه رای مردم گذاشت.
وی سپس به برگزاری 30 انتخابات دمکراتیک در سه دهه اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: "سیستم انتخاباتی ایران دمکراتیک ترین سیستم در منطقه خاورمیانه است".
اژه ای گفت: انتخابات ایران فرمایشی نیست و به همین دلیل مردم از آن حمایت و استقبال می کنند.وی افزود: ما از نتیجه انتخابات پیش رو و اینکه کدام نامزد انتخاباتی پیروز خواهد شد، خبر نداریم.
وی در ادامه سخنانش همچنین به سیاست مستقل امام و تاکید وی بر عدم وابستگی به قطب های شرق و غرب اشاره کرده و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حالی بر ادامه این سیاست تاکید داشتند که همه دنیا علیه ایران بود و جنگ هشت ساله علیه این کشور به راه انداختند که در آن ارتش صدام با میگ های روسی، میراژهای فرانسوی، سلاحهای شیمیایی آلمانی و توپ های انگلیسی به ایران حمله کرد.
اژه ای گفت: امروز حرکت های رهایی بخش در جهان با الهام از امام (ره) به مبارزه می پردازند که مقاومت 33 روزه جنبش حزب ا... لبنان و زمین گیر شدن نظامیان در برابر رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت غزه در مقاومت 22 روزه از آن جمله است .
دیگر سخنران این اجلاس "ولادیمیر آلپاتوف" معاون انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: ایران توانست در شرایط بسیار دشوار و تحت فشارهای بزرگترین قدرتهای جهان تحت رهبری آیت ا... خمینی مسیر پیشرفت را ادامه دهد که این واقعیت حائز اهمیت است.
وی امام راحل(ره) را رهبری توانا و متواضع و سیاستمداری خردمند دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بدون شک از شخصیت های بزرگ جهان در قرن بیستم و بزرگترین شخصیت ایران در عصر معاصر می باشد.
آلپاتوف گفت: هنگامی که بر اثر بحران شدید، زمام امور از دست حکومت شاه خارج شد، اهمیت فراوانی داشت که رهبری قدرتمند، هدایت امواج خروشان و میلیونی مردم ایران را برعهده گیرد و رهبری بی نظیر آیت ا... خمینی توانست پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت جدید را تضمین نماید.
فرید اسدولین معاون شورای مفتی های در ادامه این نشست گفت: امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی در برقراری گفت و گوی بین مذاهب اسلام و مسیحیت و تعامل میان این دو مذهب بزرگ جهانی ایفا کرد. وی افزود : بیش از ده سال از این گفت و گوها میان اسلام و مسیحیت که میان جمهوری اسلامی ایران و کلیسای ارتدوکس روس جریان دارد سپری می شود .
گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس از سال 1997 و هر دو سال یکبار به نوبت در تهران و مسکو برگزار می شود و دور هفتم این گفت و گوها قرار است سال آینده در تهران برگزار شود.
اسدولین امام خمینی (ره) را رهبر مذهبی عظیم الشان دانست که در میان مسلمانان جهان از جمله در میان جامعه اسلامی روسیه از محبوبیت بالایی برخوردار است .
وی سپس به تشریح روابط روسیه با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دو دهه اخیر روابط دو کشور همسایه بعد روحانی یافته است.
معاون شورای مفتی های روسیه با اشاره به سکونت بیش از 20 میلیون مسلمان در روسیه، جامعه اسلامی این کشور را عامل مهمی در توسعه روابط روسیه با ایران دانست.
وی ازجمله به نامه حضرت امام (ره) به "میخاییل گورباچف" رییس جمهوری سابق شوروی اشاره کرده و گفت:"راویل عین الدین" (رییس شورای مفتی های روسیه) در سال 1989 در فرودگاه مسکو از جمله کسانی بود که از فرستادگان و حامل نامه امام (ره) استقبال کرد و به همین دلیل مسلمانان روسیه به نحوی در این موضوع مشارکت داشتند.
اسدولین سپس به حمایت ایران از روسیه در عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضع اصولی ایران پنج سال پیش باعث شد تا روسیه در سازمان مذکور به عنوان عضو ناظر حضور یابد.
این رهبر مسلمانان روسیه در ادامه سخنان خود به تعامل ایران و جامعه اسلامی روسیه در مجامع و کنفرانس های بین المللی اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها بیش از پیش توسعه یابد.
دانشگاه و رسالت افسران جنگ نرم
رهبر انقلاب مفهومی به نام "جنگ نرم" را مورد توجه قرار دادند و از ضرورت نقش آفرینی "دانشجویان" به عنوان "افسران" و "اساتید" به عنوان "فرماندهان" مقابله با جنگ نرم سخن گفتند.
با موضعگیریهای قاطع امت مسلمان و انقلابی ایران در برابر بدخواهان نظام موج تنفر از اهانتکنندگان به ساحت مقدس خمینیکبیر شدت گرفت و اقشار مختلف امت مسلمان و انقلابی ایران با برپایی راهپیمایی و صدور بیانیه نفرت و انزجار خود را از اهانتکنندگان به ساحت مقدس امام راحل اعلام میکنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، ائمه جمعه ، روحانیون ، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف جامعه طی خطابهها و با صدور بیانیههایی، حرکت زشت و وقیحانه ایادی داخلی آمریکا و اسرائیل در توهین به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را شدیداً محکوم کرده و خواهان برخورد با اهانتکنندگان شدند.
روایت یک عضو جامعه اسلامی دانشجویان از دیدار با هاشمی رفسنجانی؛
هاشمی رفسنجانی: مهدی خیالش راحت است؛ گفتهام نیاید
خبرگزاری فارس: هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره علت عدم بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی از لندن گفت: مهدی خیالش راحت است؛ دائما میخواهد بیاید ولی من به او میگویم نیاید و کارهایش را انجام دهد.
حضرت آیت الله شهید سید عبدالحسین از خاندان اصیل و روحانی هشتصد ساله دستغیب شیراز و از مفاخر جامعه روحانیت فارس بودند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )منطقه فارس ، ایشان در عاشورای 1332 هجری قمری در شیراز متولد شدند. پدر ایشان مرحوم سید محمدتقی و جدشان مرجع بزرگوار آیت الله العظمی سید هدایت الله دستغیب و تقریبا با سی واسطه نسب شریفشان به جناب زید شهید فرزند حضرت سجاد (علیه السلام) می رسد.
تحصیلات مقدماتی و سطح را نزد اساتید مشهور آن زمان در شیراز همچون ملااحمد دارابی و آیت الله میرزا علی اکبر ارسنجانی و دیگران گذراندند و تحصیلات خارج و عالی را نزد اساتید بزرگ آن زمان در نجف اشرف مانند آیات عظام شیخ محمدکاظم شیرازی و آقا ضیاء الدین عراقی بودند که از نامبردگان و همچنین آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی و میرزا آقا اصطهباناتی به دریافت گواهی اجتهاد نایل آمدند. با مراجعت به شیراز و همزمان با سقوط حکومت رضاخانی منشا خدمات بزرگ دینی و اجتماعی شدند. مسجد جامع عتیق شیراز را که یکپارچه مخروبه بود با همکاری صمیمانه مردم تجدید بنا نمودند و آن را از صورت خرابه به وضع فعلی در آوردند. کانونی جهت تبلیغات دین و شعائر اسلامی ایجاد نمودند.
پس از اقامه نماز جماعت همه شبها بحث تفسیر قرآن و شبهای جمعه برنامه دعای کمیل و ایّام محرم و صفر و فاطمیه مجالس سوگواری و بحثهای ولایت اهلبیت(ع) و ماه مبارک رمضان پس از نماز جماعت ظهر و عصر بحث اصول عقائد بطور مرتّب جریان داشت و این برنامه چهل ساله ایشان در این مسجد شریف بود که از قدیمیترین مساجد ایران (با قدمت بیش از یکهزار و یکصد سال) است.
با شروع نهضت روحانیت در سال 1341 مبارزه ایشان با رژیم شاه که از زمان رضاخان ادامه داشت علنی و آشکار گردید و شبهای جمعه پس از دعای کمیل سخنرانی سیاسی و تهییجکننده ایشان تا نیمه خرداد 42 در جمع انبوه شنوندگان نقش بزرگی در پیشبرد انقلاب داشت و نوار سخنرانی ایشان تا اقصی نقاط ایران منتشر میگردید.
در خرداد 42 بازداشت و به تهران اعزام گردیدند و پس از آزادی از زندان مدّتی نیز تبعید بودند و در سال 43 نیز مجدّداً زندانی و تبعید گردیند و در سال 56 نیز مدّتی زندانی و یا در منزل محاصره و تحت نظر بودند و با تمام این فشارها حاضر به مذاکره و مصالحه با رژیم پهلوی نشدند، و پرچم مبارزات مردم فارس را در این مدّت پانزده ساله بر دوش داشتند.
از خدمات ارزنده مرحوم شهید آیتاللّه دستغیب تشکیل حوزه علمیه و تدریس فقه و اصول و اخلاق بود، و مدرسه علمیه حکیم دستغیب از آثار مرحوم سیّد حکیم از اجداد ایشان (سال 1077 هجری قمری) که با گذشت سالیان متمادی به صورت مخروبه در آمده بود در سال 52 تجدید بنا گردید و طلبهنشین شد و به دنبال آن مدارس علمی دیگر نیز تأسیس گردید و جهت مسکن طلّاب و امور رفاهی ایشان تا آنجا که میتوانست کوتاهی نداشت، از این گذشته پس از پیروزی انقلاب در بنای دهها مسجد و مؤسسه دینی نقش اساسی داشتند که در یادواره ایشان به چاپ رسیده و در کمک به مستمندان و تشویق مردم به امور خیر همیشه پیشقدم بودند.
با پیروزی انقلاب به امام جمعه شیراز منصوب و با آراء چشمگیر به نمایندگی اوّل مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب شدند و در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و تصویب اصل ولایتفقیه نقش به سزایی داشتند و در ظرف سه سال از پیروزی انقلاب به راستی دفتر ایشان مرجع دادخواست خاص و عام و سهم عمدهای در حلّ و فصل امور و نظم بهم ریخته پس از انقلاب داشت.
شهید آیتاللّه دستغیب دارای آثار متعدّد میباشد که از آن جمله شرح و حاشیه بر کفایةالاصول و مکاسب و رسائل شیخ انصاری و همچنین تقریرات درس مرحوم شیخ محمّدکاظم شیرازی را میتوان نام برد.
از آثار قلمی ایشان که مکرّراً به چاپ رسیده کتابهای: صلاة الخاشعین، گناهان کبیره، قلب سلیم، داستانهای شگفت، 82 پرسش.
و از بحثهای اصول عقاید: توحید، عدل، نبوّت، معاد، امامت، مهدی موعود.
واز بحثهای تفسیر ایشان: معراج، حقایقی از قرآن، قیامت و قرآن، آدابی از قرآن، قلب قرآن، معارفی از قرآن، گنجینهای از قرآن، سرای دیگر، بهشت جاودان، رازگویی قرآن که هر کدام تفسیر سورهای میباشد به چاپ رسیده و آنچه ضبط نشده و در نتیجه به چاپ نرسیده چندین برابر چاپ شدهها میباشد.
از بحثهای دیگر: کتاب استعاذه، اخلاق اسلامی، سیّد الشهدا(ع)، فاطمه زهرا(س)، زینب کبری(س)، نفس مطمئنّه، ایمان، و خطبههای جمعه که در قطعهای گوناگون منتشر گردیده.
بیشتر کتابهای نامبرده به عربی ترجمه و در داخل و خارج کشور مورد استفاده عربزبانهاست و همچنین به زبانهای انگلیسی و اُردو نیز بعضی از این آثار ترجمه و منتشر گردیده.
این روحانی عالی قدر در روز جمعه 20 آذر 1360 مطابق با 14 صفر 1402 هنگام عزیمت برای اقامه نماز جمعه به همراه نوه خود شهید سیّد محمّدتقی دستغیب و هشت نفر از یاران و همراهان با وفا با انفجار بمب به فیض شهادت رسیدند، روانشان شاد و یادشان گرامی باد.
http://fars.isna.ir/mainnews.php?ID=News-18123