سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پس از رونمایی در کنگره جهانی موبایل (MWC 2011) در ماه فوریه ،‌ SPB Shell 3D ثابت نمود که یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغییر رابط کاربری پیش‌فرض آندروید می باشد. این عملکرد نسل بعدی رابط کاربری SPB Mobile Shell است که جایزه‌های بسیاری را نیز نصیب خود کرده بود.


SPB Mobile Shell 3D ، که در مراحل آزمایشی (به صورت بتا) با عنوان SPB Mobile Shell 5.0 برای آندروید شناخته می‌شد ، رابط کاربری دو بعدی قبلی را به یک نمونه جذابتر و کاراتر سه بعدی تبدیل نموده است.


آنچه این نسخه را بیش از پیش ارزشمند نموده است عملکرد به مراتب بهتر و روانتر آن در مقایسه با رابط کاربری vanilla آندروید می‌باشد. علیرغم اینکه بسیاری از توسعه دهندگان تلاش نمودند که عناصر سه بعدی را در گوشی‌های هوشمند آندوریدی قرار دهند ، تنها تعداد محدودی توانسته‌اند علاوه بر افزودن زیبایی و جذابیت ظاهری ، موضوع عملکرد مناسب را نیز مدنظر قرار دهند و چیزی فراتر از یک ظاهر چشمگیر ارایه نمایند.


این رابط کاربری بر پایه موتور رابط کاربری SPB ، که با استفاد از زبان ++C به منظور عملکرد سریعتر نوشته شده ، بنا شده است. شرکت نرم افزاری SPB این رابط کاربری را طراحی نموده است ، بنابراین می‌تواند با نرخ به روز رسانی صفحه نمایش (screen refresh rate) ، که در اکثر گوشی‌های آندرویدی 60 فریم بر ثانبه است ، تطابق یابد. با این وجود ، این رابط کاربری قادر است در دستگاههایی که گزینه v-sync آنها خاموش شده است ، به میزان بیش از 60 فریم در ثانیه نیز دست یابد.


برخلاف سایر عملکردها ،‌ SPB Shell 3D تحت تأثیر انشعاب‌های غیر مشهور آندروید قرار نگرفته است ، چرا که شرکت نرم افزاری SPB آن را توسعه داده است و بنابراین امکان اجرا بر روی اکثر گوشی‌هایی که از پلتفرم موبایلی گوگل استفاد می‌کنند را داراست.



. . . . . . . .



SPB Shell 3D با آندروید 2.1 و نسه‌ها بعد از آن سازگار است ،‌ اما از نظر سخت فزاری نیاز به یک پردازشگر گرافیکی سازگار با OpenGL ES 2.0 دارد. بهترین کارایی این عملکرد با استفاده از دستگاههایی که مجهز به نسل دوم شتابدهنده‌های گرافیکی مانند PowerVR SGX 540 و یا Qualcomm Adreno 205 قابل دستیابی خواهد بود.


مهمترین قابلیت‌های SPB Shell 3D عبارتند از صفحه اصلی (home screen) سه بعدی ، پوشه‌های هوشمند (Smart folder) ، ابزار‌های سه بعدی (3D widget) ، به همراه مجموعه‌ای از پنل‌ها و ابزارک‌ها.


به محض اینکه این عملکرد را نصب کنید ، صفحه اصلی شما به طور خودکار به شکل یک چرخ و فلک در خواهد آمد که تمام بخش‌های صفحه اصلی را به صورت یک مدل سه بعدی به نمایش درمی‌آورد. بزرگترین مزیت این کار این است که می توانید همه بخش‌ها را در یک نگاه مشاهده نمایید ، و به این طریق می‌توانید بسیار سریعتر به امکانات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.



. . . . . . . .



به راحتی با استفاد از پیمایش صفحه نمایش می‌توانید پنل‌های چرخ و فلک را مرور نمایید. همچنین می‌توانید پنل‌ها را با یکدیگر جابجا نمایید و یا از طریق Manage panels option برخی از آنها را حذف و یا مواردی را به آنها بیفزایید. همچنین نرم افزار SPB امکان تغییر نام هر یک از پنل‌های موجود را نیز برای کاربران فراهم نموده است.


قابلیت پوشه‌های هوشمند ، یک قابلیت سفارشی سازی بسیار کاربردی است که توسط توسعه دهنده ارایه شده ، و به کاربران این امکان را می‌دهد که ساختار چیدمان محتویات خود را برمبنای نیازمندی‌هایشان تنظیم نمایند. به صورت اولیه می‌توانید به نرم‌افزارهایی که بیشترین استفاده از آنها شده است مستقیماً از طریق صفحه اصلی دسترسی داشته باشید.


SPB Shell 3D به طور خودکار نرم افزارهای پر استفاده را شناسایی می‌کند و آنها را در صفحه اصلی در دسته‌بندی مناسب قرار می‌دهد. علاوه بر آن ، توانایی سازماندهی پوشه‌های هوشمند را نیز دارید ، و می توانید نرم افزارهای دلخواه را تاجایی که قابلیت پیمایش پوشه‌ها اجاز دهد به آنها بیفزایید.



. . . . . . . .



یکی از جذابترین قابلیت‌های SPB Shell 3D پشتیبانی از ابزارک‌های استاندارد آندروید می‌باشد. در مجموع ، این نرم افزار ابزارک‌‌های SPB را در اختیار می‌گذارد ، که در حالت چرخ و فلک ، شکل سه بعدی دارند ،‌ از قابلیت on-fly-skin change برخوردارند و دارای جلوه‌های حرکتی جادویی (magic animation) می‌باشند.


برخلاف ابزارک‌های معمول دو بعدی SPB که مستقیماً به شکل مسطح در صفحه اصلی قرار می‌گیرند ،‌ ابزارک‌های سه بعدی نیاز به بعد دیگری نیز دارند ،‌ که چندان مطلوب عمل نمی‌کند. با این وجود به نظر می رسد که SPB تلاش نموده تا این مشکل را مرتفع سازد ،‌ به این صورت که در حال حاضر ابزارک‌ها به دو صورت متفاوت در اختیار هستند. هنگامی که از طریق صفحات صفحه اصلی پیمایش می‌کنید به صورت مسطح هستند ، اما هنگامی که ابزارک را فعال می‌کنید ،‌ نمای صفحه اصلی اندکی تغییر می‌کند تا فضای سه بعدی را برای ابزارک مهیا نماید.



. . . . . . . .



افزون بر این موارد ، با استفاده از چرخ و فلک SPB قادر خواهید بود قابلیت‌ها و برنامه‌های گوشی را به وسیله جلوه‌های حرکتی جادویی (magic animation) که پیش از اینبه آن اشاره شد مرور نمایید. در اختیار داشتن یک نمای کلی از کلیه ابزارک‌ها و برنامه‌های نصب شده در یک نگاه اکنون بسیار ساده است.


اگر تصور می‌کنید که استفاده از SPB Shell 3D از عمر باتری گوشی شما خواهد کاست ،‌ بهتر است فکر خود را چندان به آن مشغول نکنید. این عملکرد به طور ویژه‌ای برای استفاده کمتر از توان باتری توسعه داده شده است. علیرغم اینکه این عملکرد از جلوه‌های حرکتی پیشرفته بسیاری استفاده می‌کند ، SPB Shell 3D نسبت به سایر رابط‌های گرافیکی که از طرف سازندگان گوشی‌ها ارایه می‌گردد ، از میزان باتری کمتری استفاده می‌کند. برای اینکه از این نیز بهتر باشد ، این عملکرد طوری طراحی شده که حتی از رابط کاربری خود آندروید نیز باتری کمتری مصرف نماید.



. . . . . . . .



SPB Shell 3D برای دانلود از طریق Android Market و با قیمت 14.95 دلار در دسترس است. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این عملکرد همانند تصاویر پس زمینه زنده در تبلت‌های آندرویدی پشتیبانی نمی‌شوند. (به دلیل مسایل عملکردی)


این عملکرد برای استفاده کنندگان Motorola Droid و Motorola Milestone توصیه نمی‌گردد. (کنترل کنند گرافیک سه بعدی آنها بسیار کند است.) طبق اعلام توسعه دهنده ،‌ دارندگان گوشی HTC Thunderbolt ممکن است هنگام دسترسی به عملکرد با یک صفحه سیاه مواجه شوند. اگر با این مشکل مواجه شدید باید با بخش پشتیبانی شرکت نرم افزاری SPB تماس بگیرید.


   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :13
کل بازدید : 951240
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ