سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بادا یک سیستم­عامل موبایل است که کمپانی سامسونگ الکترونیک آن را برای استفاده در محدوده­ای از تلفنها شامل تلفنهای ویژه (که ارزان­قیمت­تر هستند) تا تلفن­های هوشمند پیشرفته توسعه می­دهد.

نام “Bada” از واژه کره­ای ?? به معنای “اقیانوس” یا “دریا” گرفته شده است. [?] این نام از این جهت انتخاب شده که گستره نامحدود ابزارهایی که با استفاده از این پلتفورم جدید قابل ایجاد هستند را نشان دهد. این نام همچنین به تعهد سامسونگ به کار در زمینه پلتفورمهای باز در صنعت موبایل اشاره دارد. بادای سامسونگ همچنین چالشها و فرصتهای تازه­ای را در دسترس توسعه­دهندگان قرار می­دهد و مصرف­کنندگان نیز از سرگرمیهایی که این پلتفورم باز در اختیارشان قرار خواهد داد بهره­مند می­شوند. [?]

مراسم معرفی قابلیتهای سیستم­عامل بادای سامسونگ

 

رویکرد در بادا

دیدگاه بادا “تلفن هوشمند برای همه” می­باشد. هدف بادا به مبارزه طلبیدن سایر پلتفرمهای تلفن­هوشمند نیست. در عوض، بادا با ارائه هزینه مقرون به صرفه، مشتریان معمولی سامسونگ را به کاربران تلفن­هوشمند تبدیل میکند. این به بدین معنا می باشد که یک بازار جدید و گسترده از  تلفن هوشمند را باز می­کند که در بازار موبایل فعلی وجود ندارد.

بادا یک بازار تلفن هوشمند جدید ایجاد میکند و آن را تبدیل به یک اقیانوس آبی تازه خواهد کرد. [?]

 

گذر از مرز ??? میلیون دانلود

پلتفرم bada امکان دانلود مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزارها از سرویس Samsung Apps را که یک فروشگاه آنلاین با قابلیت دسترسی از خود دستگاه است فراهم می‌کند. این مجموعه شامل بازی‌ها، سیستم‌های مسیریاب، شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای مربوط به سبک زندگی و سلامتی بوده و کاربران می‌توانند مستقیماً به این امکانات دسترسی داشته باشند. [?]

سامسونگ در روز ?? مارس اعلام کرد که فروشگاه ابزارهای کاربردی موبایل و تلوزیونی آن برای سیستم­عامل Bada، موسوم به Samsung Apps، رقم ??? میلیون دانلود را پشت سر گذاشته است.

عملکرد آماری Samsung Apps اگرچه در حد درخشش همتایان خود در اپل و گوگل نیست ولی تحسین برانگیز است. Samsung Apps، که در ژوئن ???? با عرضه تلفن­هوشمند Wave کار خود را آغاز کرد، در سه ماه از ?? میلیون دانلود و ظرف ده ماه از مرز ??? میلیون دانلود گذشت. (فروشگاه Apple’s App در اولین هفته از مرز ده میلیون گذشت و ظرف نه ماه به یک میلیون دانلود رسید.)

شاید کاملا منصفانه نباشد که سیستم­عامل نوپای سامسونگ را با سیستم­عامل iOS اپل و آندروید گوگل مقایسه کنیم، به ویژه از آن جهت که بادا اساسا یک میان­افزار است که به منظور ارائه تجربه تلفنهای هوشمند در قالب دستگاههای ارزانتر و تبدیل تلفنهای ویژه به تلفنهای هوشمند طراحی شده است. با این حال، با توجه به نرخ رشد شتابنده Samsung Apps در ظرف ده ماه، این فروشگاه بد کار نکرده است. و کمپانی سامسونگ انتظار دارد که این رشد در سال ???? نیز با ارائه دستگاههای بادای جدید ادامه یابد. [?] کانگ کیون کوون، نایب رییس ارشد مرکز راهکارهای رسانه­ای سامسونگ الکترونیکس در اینباره می­گوید: “ما پیشبینی می­کنیم که Samsung Apps در سال ???? رشد سریعی نشان دهد، به ویژه با توجه به دستگاههای جدید بادا که به زودی عرضه خواهند شد. ما با توجه به پیشرفت مداوم خدمات و ارائه مجموعه باکیفیت ابزارها به ارائه خدمات بهینه­سازی شده نرم­افزاری برای تلفنهای هوشمند سامسونگ ادامه خواهیم داد.” [?]

 

همراهی بیشتر با توسعه­دهندگان کد

سامسونگ بر اساس تجربه­ای که در توسعه پلتفورمهای اختصاصی بر روی تلفنهای همراه خود داشته است می­تواند پلتفورم جدیدی را خلق نموده و فرصتهایی را برای توسعه­دهندگان فراهم نماید. استفاده از بادا برای توسعه­دهندگان نیز آسان است، بدین معنا که این سیستم­عامل یکی از راحتترین محیطهای قابل دسترسی برای توسعه­دهندگان می­باشد، به ویژه در حوزه ابزارهای کاربردی که از خدمات وب استفاده می­کنند. و نهایتا اینکه، رابط کاربری پیشتاز بادا می­تواند به یک طرح پیشرفته و جذاب در زمینه رابطهای کاربری برای توسعه­دهندگان تبدیل شود. [?]

به تازگی وبسایت بادا اعلام نموده است که طراحی بخش مربوط به توسعه­دهندگان را به منظور فراهم نمودن محیطی راحتتر برای آنان به همراه امکانات پشتیبانی بالا کاملا تغییر داده و قابلیتهای مناسب بسیاری به آن افزوده است. این تغییرات در ادامه ذکر شده اند:

?) BI و طراحی جدید: یک BI جدید در کل سایت به کارگیری شده و سایت دوباره به زیبایی طراحی شده است. صفحه­آرایی و طراحی جدید شهودی­تر می­باشد و راحتتر می­توان فهمید که هریک از قابلیت­ها چه هستند و هرکدام چگونه در سایت و در توسعه نرم­افزار شما به کار می­روند.

?) قابلیت دستیابی بالاتر و جامعیت بیشتر: اکنون، شما می­توانید آسانتر به منابع و قابلیتهایی که برای توسعه نرم­افزارهای بادایتان ضروری هستند دسترسی پیدا کنید. نمای کلی مطالب بهبود یافته که در یک نگاه اجمالی به شما دید جامعی از آخرین مطالب می­دهد.

?) جستجوی بهبودیافته: اکنون، می­توانید محدوده وسیعتری از نتایج را از جستجوهایتان کسب کنید. بخش جستجو اینک نتایجی از کل سایت توسعه­دهندگان بادا، مطالب، فایلهای SDK، مستندات بادا، و تالارهای گفتمان ارائه می­نماید. شاخص جستجو کاملا به­روزرسانی شده تا شما هیچ اطلاعات مهمی که به دنبال آن هستید را از دست ندهید.

همچنین منابع و امکانات تقویت و تجهیز شده­اند تا دید عمیقتری نسبت به مسائل فنی و توسعه­ای به شما بدهند. نکات فنی، ابزارهای نمونه، و مطالب گوناگون برای بهترین استفاده در اختیار شما هستند.

لیست تغییرات انجام شده در منو در جدول اینجا ذکر شده است. [?]

 


   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :94
کل بازدید : 951781
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ