سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخش بزرگی از آپدیت سیمبین آنا (Symbian^3) که روز شنبه نوکیا از آن پرده برداشت مرورگر وب جدیدی بود که خبر از بهبودهایی هم در عملکرد و هم در کاربری پذیری آن شنیده می شود. به نظر می رسد این شرکت با اختصاص دادن یک پست کامل در وبلاگ خود بسیار مشتاق است که به آشکار ساختن نقاط قوت این مرورگر بپردازد.

مرورگر جدید با یک رابط کاربری کارآمد تجهیز شده است، در اولین نگاه مشاهده می شود که دو سطر آیکون های پایین پنجره ی مرورگر برداشته شده و به جای آن یک فلش بازگشت کوچک درج شده است که همیشه نمایان است و همچنین آیکن Option که می تواند نقش های متفاوتی از جمله نشانه گذاری (Bookmark)، پیشینه (History) و یا دکمه ی خروج را ایفا کند. نوار آدرسی نیز در بالای مرورگر به چشم می خورد که امکان نوشتن URL و وبگردی را به آسانی فراهم می آورد.

در این بخش مقایسه ای از مرورگرهای نسخه ی جدید و قدم را بر روی گوشی نوکیا N8 (سمت چپ) و مرورگر نوکیا X7 (سمت راست) خواهیم داشت. همانگونه که از تصاویر نیز پیداست، در نسخه ی جدید فضای بیشتری برای متون در نظر گرفته شده و همچنین نوار آدرس نیز اضافه شده است. احتیاج به اسکرول کردن کمتر یک خبر بسیار خوب برای کاربرانی است که قصد وبگردی با تلفن همراه خود را دارند و ظاهراً نوکیا چنین ادعایی را نیز برای مرورگر جدید خود دارد.

نوکیا اظهار داشته بخش صفحه کلید QWERTY از آن دسته موضوعاتی است که بسیاری از کاربران تلفن های لمسی نوکیا در این مدت اخیر پرسیده اند. این صفحه کلید تایپ کردن آدرس های URL را در نوار آدرس بسیار راحت تر نموده است. تصاویر زیر نمایی از این صفحه کلید هستند.

در نسخه ی ??? مرورگر سیمبین (نسخه ی سوم) از یک نسخه ی جدیدتر WebKit استفاده شده است و همچنین از یک موتور جاوا اسکریپت بهبود یافته شده برای سیمبین نیز بهره می برد. این موتور جاوا اسکریپت، مرورگر ??? را ??% سریع از نسخه ی قبلی خود می کند. این مرورگر با HTML5 سازگار بوده و توانسته است در تست استاندارد HTML5 نمره ی ??? از ??? را بگیرد، در حالی که نسخه ی قبلی آن تنها به عدد ?? دست یافته بود.

هنگام وبگردی، زمانی که شما صفحه ی وب مورد علاقه ی خود را یافتید ممکن است بخواهید یک پیوند از آن سایت را به کلیپ بورد خود و یا هر جای دیگری کپی کنید. فشار و اندکی مکث بر روی یک پیوند، منویی جدید را باز خواهد کرد که به شما اجازه ی کپی کردن آن پیوند و همچنین باز کردن آن پیوند را در یک پنجره ی جدید می دهد.

با جمع بندی مطالب فوق به نظر می رسد این بزرگترین گام رو به جلوی سیمبین ? از زمانی (سال ????) که پا به عرصه ی دنیای لمسی گذاشته است باشد.


      نگاهی به سیستم عامل موبایل سامسونگ بادا (bada)
   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :4
کل بازدید : 951252
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ